Etusivu / Yleiset toimitusehdot
Päivitetty 1.9.2024
Sydänturva-verkkokaupan vastuullisena myyjänä toimii Medidyne Oy, y-tunnus 2505001-2, Äyritie 8 E, 01510 Vantaa, asiakaspalvelu p. 020 734 4350. Verkkokauppasovelluksen toiminnasta vastaa Medidyne A/S, Tanska. Verkkokauppa noudattaa Suomen Kuluttajansuojalakia etämyynnistä.
Myymme tuotteita suomalaisille yrityksille ja yhteisöille sekä täysi-ikäisille Suomessa asuville kuluttajille.
Verkkokauppa toimii internetin välityksellä osoitteessa www.sydanturva.fi.
Näin teet tilauksen:
Kaikki verkkokaupan hinnat ovat euroissa. Tuotteissa näkyvät sekä arvonlisäverottomat (alv 0 %) että arvonlisäverolliset (alv 25,5 %) hinnat. Lopullinen hinta kassalla ennen maksutavan valintaa sisältää arvonlisäveron (25,5 %). Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan:
Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Tilaus on sitova tilaajan saatua kirjallisen tilausvahvistuksen.
Sydänturva-verkkokaupan maksuvaihtoehdot asiakasryhmittäin:
Maksukortit
Yksityisasiakkaat ja yritykset: Visa- ja MasterCard-luottokorteilla.
Luottokorteilla maksettaessa Medidyne Oy toimii tuotteiden ja palveluiden myyjänä vastaten tuote- ja toimitusreklamaatioista. Tee reklamaatio aina kirjallisesti info@sydanturva.fi . Asiakaspalvelumme tavoitat arkisin klo 8-16 p. 020 734 4350.
Luottokorttiostojen maksureklamaatioiden osalta ostajan tulee olla ensisijaisesti yhteydessä luottokortin myöntäneeseen pankkiin tai Netsin asiakaspalveluun.
Verkkokaupassamme ovat käytössä Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut, mikäli maksukorttiin on liitetty kyseinen palvelu. Tällöin maksaessa syötetään ensin kortin numero, voimassaoloaika ja tarkistusluku. Lopuksi osto vahvistetaan pankkitunnuksilla tai pankista erikseen tilattavalla kiinteällä salasanalla. Syötetyt tiedot, esim. pankkitunnukset, eivät välity verkkokauppaan.
Lasku
Vain yritykset ja yhteisöt: sähköpostilasku (pdf), verkkolasku ja paperilasku.
Maksuehto: 14 pv netto. Emme peri erillisiä laskutuslisiä. Viivästyskorko korkolain mukainen.
Maksumuistutuksesta perimme 5 euroa/muistutus. Kaikki tuotteet ovat Medidyne Oy:n omaisuutta, kunnes koko kauppasumma on maksettu.
Yritysten ja yhteisöjen on ilmoitettava y-tunnus ja muut vaaditut yhteystiedot. Tarkistamme laskutusasiakkaan luottotiedot Suomen Asiakastieto Oy:ltä aina ennen tilauksen hyväksymistä. Mikäli luottotietoja ei löydy tai niissä on maksuhäiriömerkintä, tilauksen maksuehdoksi määräytyy ennakkomaksu. Ennakkomaksutilaus toimitetaan, kun maksu on suoritettu laskun mukaiselle Medidyne Oy:n tilille.
Sydänturva-verkkokauppa toimittaa tilauksia vain Suomeen. Tilaukset pyritään lähettämään viimeistään seitsemän päivän sisällä tilauksesta. Ilmoitamme poikkeavista toimitusajoista (yli 1 viikko) asiakkaalle sähköpostitse.
Toimitusaika
Toimitus tapahtuu ensisijaisesti UPSin välityksellä, ellei muuta ole sovittu. UPS lähettää lähetyksen seurantakoodin asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiin ja/tai tekstiviestillä. Toimitusaika perille toimitettuna on yleensä noin 7 arkipäivää. Ilmoitettu toimitusaika on ohjeellinen.
Lunastamattomat paketit/lähetykset
Paketin noutamatta jättäminen ei tarkoita palautusta. Paketit, joita asiakas ei nouda 7 päivän kuluessa lähetetään Medidyne Oy:lle ja hyvityksestä vähennetään käsittelykuluja 20 € (sis. alv 25,5 %). Mikäli haluat palauttaa tilauksesi, tulee sinun noutaa lähetys ja tehdä siitä palautusilmoitus sähköpostitse osoitteella info@sydanturva.fi .
Toimituskulut
Yli 90 euron (alv 0%) tilaukset – ilmainen toimitus.
Alle 90 euron (alv 0%) tilaukset – toimituskulu 19 € 0% alv. (23,85 sis. alv 25,5 %).
Toimituskulut sisältävät toimitus- ja pakkauskulut.
Tuotteen mukana toimitetaan tiedot tuotteen takuusta. Takuu kattaa valmistus- ja materiaalivirheet.
Huolto- ja takuukorjaukset suorittaa Medidyne Oy. Tiedustelut sähköpostitse info@sydanturva.fi tai puhelimitse p. 020 734 4350.
Kuluttajille on Kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus. Vaihto- ja palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusoikeus alkaa tuotteen vastaanottopäivästä. Täytä palautuksista aina ensin palautuslomake.
Asiakas vastaa palautuksen lähetyskuluista. Tuote tulee palauttaa alkuperäispakkauksessa ja huolellisesti pakattuna. Asiakas on vastuussa tuotteesta, kunnes Sydänturva on vastaanottanut sen. Säilytä palautuksen tosite ja mahdollinen seurantatunnus, kunnes olet saanut hyvityksen. Luottokorttiostojen hyvitykset palautetaan alkuperäiselle maksukortille.
Palautusosoite
Palauta lähetys osoitteella:
Sydänturva
Medidyne Oy
Äyritie 8 E
01510 Vantaa
Vaihto- ja palautusoikeus ei koske personoituja ja mittatilaustuotteita sekä sinetöitynä toimitettuja tuotteita, joita ei voi terveydellisistä tai hygieniasyistä paketin avaamisen jälkeen palauttaa.
Yritysasiakkaiden tulee aina ennen palautusta ottaa yhteys asiakaspalveluumme info@sydanturva.fi tai p. 020 734 4350.
Hyvitykset
Asiakkaasta johtuvissa tilausvirheissä hyvitämme tuotteen myyntihinnasta 70 %, mutta emme toimituskuluja. Jos kyse on verkkokaupan/Sydänturvan virheestä, hyvitämme tuotteen koko myyntihinnan. Tilaustuotteilla, jotka eivät ole normaaleja varastotuotteita, ei ole palautusoikeutta. Hyvitämme alkuperäispakkauksessa olevat, käyttämättömät ja myyntikelpoiset tuotteet niiden palauduttua vastaanottotarkistuksen jälkeen.
Tuote- ja toimitusreklamaatioista vastaa Sydänturva/Medidyne Oy. Tee reklamaatio aina kirjallisesti info@sydanturva.fi. Asiakaspalvelumme tavoitat arkisin klo 8-16 p. 020 734 4350.
Luottokorttiostojen maksureklamaatioiden osalta ostajan tulee olla ensisijaisesti yhteydessä luottokortin myöntäneeseen pankkiin tai Netsin asiakaspalveluun.
Kuljetusvauriot
Ennen lähetyksen vastaanottamista asiakaan tulee tarkistaa, ettei se ole vaurioitunut kuljetuksessa. Jos paketti on selkeästi vaurioitunut, tulee siitä pyytää mahdollisuuksien mukaan merkintä lähetyksen vastaanottokuittaukseen ja ilmoittaa välittömästi asiakaspalveluunne info@sydanturva.fi.
Väärä tai vioittunut tuote
Ilmoita väärästä tai viallisesta tuotteesta välittömästi asiakaspalveluumme info@sydanturva.fi, josta saat tarkemmat ohjeet vaihtoa/palautusta varten.
Mikäli tuote on virheellinen, verkkokaupalla on aina ensisijaisesti oikeus korvata tuote vastaavalla virheettömällä tuotteella. Virheellinen tuote vaihdetaan lähetyskuluitta.
Verkkokauppa ei vastaa ylivoimaisen esteen (Force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.
Verkkokaupan ja asiakkaan välisen sopimuksen tulkinnassa ja riitojen ratkaisemisessa sovelletaan sopimuksen tekohetkellä Suomessa voimassa olevaa oikeutta.
Kuluttajien osalta verkkokauppamme noudattaa Kuluttajansuojalakia etämyynnistä ja kuluttajalla on oikeus saattaa riita kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi.
Sopimuksesta johtuvat riitaisuudet, joita ei saada sopijapuolten kesken sovituksi, jätetään yleisen alioikeuden ratkaistavaksi.
Sydänturva-verkkokauppa/Medidyne Oy käsittelee asiakkaan henkilötietoja luottamuksellisesti henkilötietolain ja yleisen tietosuoja-asetuksen mukaisesti ja sitoudumme olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle muutoin kuin se on verkkokaupan toiminnallisuuden vuoksi tarpeen esimerkiksi maksujenkorttien yhteistyökumppanille ja yritysten luottotietojen osalta Suomen Asiakastieto Oy:lle.
Lue lisää Evästeet ja yksityisyyden suojaa koskevat periaatteet
Pidätämme oikeuden muuttaa yleisiä toimitusehtojamme. Asiakkaan on aina ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin ja hyväksyttävä ne tilauksen yhteydessä.
Lähetämme sähköpostiisi päivityksiä uutuuksista, tarjouksista ja kampanjoista.